čtvrtek 16. června 2011

BEST OF 2010


K mým největším filmovým zážitkům roku 2010 patřily tři filmy. Ve dvou z nich vytvořil hlavní roli Leonardo DiCaprio, který se tím pádem dostal u mě k nejoblíbenějším hercům vůbec.
Nejprve u mě zabodoval na plné čáře INCEPTION. "Počátek" mi vnukl myšlenku, že život který žiju je sen a naopak když sním tak vlastně bdím...Film, který díkybohu nestojí na efektech, ale na mnohovrstveném příběhu, který ač se zdá strašně složitý je vlastně ve svém základě úplně jednoduchý. Poměrně dlouhý film, který mě chytil, nepustil a jehož závěr u mě spustil emocionální katarzi pocitů a dohnal mě až k slzám. A závěr je dokonalým spojením filmového obrazu, zvuku, střihu, výborné hudby a obzvlášť hereckého výkonu Leonarda DiCapria, kdy právě ta několikasekundová scéna během celního odbavení je hodná Ocara. "Inception" je chytrým filmem, který se hned po uvedení stává pomalu a jistě kultovním. Hned tak z hlavy ho nedostanu a už se těším na další projekci...A další projekce ještě lepší a lepší...

Dále film mého oblíbence Martina Scorseseho SHUTTER ISLAND (Prokletý ostrov). Hustá atmosféra, tíživý hudební doprovod a o život doslova a do písmene hrající Leonardo DiCaprio v pro mě dokonalém, velice temném kriminálním thrilleru. Film, ve kterém se mísí sen a skutečnost dohromady, film, který nabízí hru s vnímavým divákem, film, který vás pohltí a možná i odpudí zároveň. Mě teda dostal a stále musím přemýšlet nad jedním z mnoha vysvětlení, které příběh nabízí...A zbožně doufám v další spolupráci Scorseseho a DiCapria. P.S: Po opětovném shlédnutí se mi líbí ještě víc.


No a do třetice film dalšího z mých oblíbených režisérů - Fincherův THE SOCIAL NETWORK s Jesse Eisenbergem v hlavní roli. "The Social Network" je jedním slovem strhující a přitom ve filmu není jediná akční scéna....Je to především precizní Fincherova režie, která z herců vymáčkla maximum. To, že film pojednává o Facebooku je odsunuo na vedlejší kolej. Tím hlavním je především studie jednoho kamarádství, které potopily velké peníze. Emociálně vypjaté a přitom tak nějak odtažité což je určitě režisérův záměr. Asi proto, aby divák postavy a jejich konání sledoval tak nějak z povzdálí, aby jim prostě nefandil. Prostě studie nejmladšího žijícího miliardáře na planetě, který měl nápad, hodně získal a víc ztratil....

Žádné komentáře:

Okomentovat